WILGOTNE CIASTO CZEKOLADOWE Z MASĄ MASCARPONE I MALINAMI

Uwielbiam olsztyńską kawiarnię House Cafe. Wystrój, muzyka, stare meble, książki... To wszystko tworzy niezwykły klimat! Jednak to nie za wygląd cenię tę kawiarnię najbardziej. Mają smaczne herbaty, dobre kawy i przede wszystkim najpyszniejsze ciasta na świecie! Istny raj dla łasucha. :) Jedno z tych ciast zawróciło mi w głowie - czekoladowe ciasto z kremem i malinami. Słodkie, choć nie przesłodzone dzięki owocom. Postanowiłam znaleźć przepis na ten deser i choć nie było łatwo, stworzyłam coś bardzo podobnego w smaku, jak nie smaczniejszego. ;)

CIASTO:

100g czekolady gorzkiej minimum 70% kakao
1 szklanka wrzątku
2 szklanki mąki pszennej tortowej
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli
1 szklanka maślanki
2 duże jajka
cukier wanilinowy
1/2 szklanki oleju
1 szklanka cukru

Czekoladę połamać i zalać wrzątkiem, odczekać ok. 2 minuty i wymieszać. Wlać olej, maślankę, cukier i jajka - wymieszać. Dodać mąkę, sodę i sól i niedokładnie wymieszać, tak, aby zostały grudki. Wlać do tortownicy (moja ma 26 cm średnicy) wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Piec w 180 stopniach C przez 45 minut.

MASA:

200ml zimnej śmietanki 30%
250g mascarpone
4-5 łyżeczek pudru

Wszystko razem ubić. Najlepiej zrobić to po wystygnięciu ciasta, zaraz przed nałożeniem masy.

Ciasto przekroić na pół, posmarować kremem i wyłożyć malinami. Przykryć drugą połową ciasta. Na wierzchu znów posmarować niewielką ilością kremu i ułożyć owoce. Ciasto jest gotowe do podania!

UWAGA! MOŻNA UŻYĆ RÓŻNYCH OWOCÓW, NP. BORÓWEK, JEŻYN, TRUSKAWEK ITD. MOIM ZDANIEM NAJLEPSZE JEST Z MALINAMI. :)


Jakie są Wasze ulubione przepisy na ciasto? Uchylcie rąbka tajemnicy w komentarzu ;) 


   





Komentarze

  1. jak ja kocham takie ciasta! <3

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie! ❤
    Ja ostatnio robiłam malinowa chmurkę.. Spróbuj a się zakochasz! :D
    Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :) Ja chyba nie mam ulubionego przepisu na ciasto, ale chętnie wypróbuję Twojego.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post!
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bajka! Tylko zapisać przepis i zrobić :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda tak smakowicie... aż zrobiłam się głodna! przepis prosty, muszę koniecznie go
    wykonać :) mój ukochany uwielbia słodkości na pewno będzie zadowolony :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. o mniam <3 uwielbiam takie ciacha latem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie ogromna motywacja do dalszego działania! Zachęcam do zostawienia linka do swojego bloga - będzie mi łatwiej go znaleźć. :)

Komentarz = zgoda na przetwarzanie danych!

Popularne posty