Realizujmy swoje postanowienia! Czas schudnąć do wakacji...

Wraz z przyjściem nowego roku wymyślamy listę postanowień. Ktoś po raz kolejny rzuca palenie, ktoś zacznie zbierać na wakacje, a ktoś powie kluczowe słowa: schudnę do wakacji.

Kojarzymy to od razu z największym kłamstwem. Jednak dla mnie jest to klucz. I tylko od nas zależy czy otworzymy drzwi, albo odwiesimy go na półkę.

Do wakacji zostały mniej więcej cztery miesiące. Najwyższa pora na wyrzucenie listy wymówek i wzięcie się w garść. To jednak nie jest takie łatwe, ale do zrobienia.

Moim marzeniem, jak wielu innych zwykłych dziewczyn, jest piękne, wysportowane ciało. Na takie efekty potrzeba dużo czasu, cierpliwości i wytrzymałości. Myślę, że warto, jednak mi samej jest ciężko.


Jak się zmotywować? Odpowiedzi jest wiele, ale ja mam ciekawszy sposób. Zakład. Może brzmi to jak predyspozycja do zostania hazardzistą, ale jeśli założymy się o coś chcemy dopiąć swego i mieć z tego korzyści. Ja osobiście nienawidzę organizacji randek. A co dopiero organizacja całego weekendu! Jeśli wygram, będę miała "boski weekend" i... super ciało.
Innym moim sposobem to po prostu chęć zmiany na lepsze. Chciałabym być również modelką (przynajmniej fotomodelką), a wysportowane ciało wydaje mi się być bramą do kolejnego poziomu.
U mnie jest jeszcze coś na kształt dumy. Urażeniem mojej dumy jest moje lenistwo. Nienawidzę tego, lecz ciężko mi z tym walczyć. Dlatego droga do wymarzonego ciała będzie dla mnie walką z samą sobą. Jeśli pokonam swoją słabość - będę silniejsza. Jeśli nie - dalej będę się nienawidzić.

Moim zdaniem motywacja jest sprawą indywidualną. Każdy ma swój cel i pod innym kątem go widzi. I niech tak pozostanie.


Co zrobić, aby też motywacji nie stracić? Uważam, że nie ma sensu zakładać, że będzie się mieć np. chude nogi jak u laski powyżej. Nie każdy ma taką budowę ciała. Jeśli wyznaczymy sobie realny cel będzie nam zdecydowanie łatwiej. Ja nie zakładam, ze będę aż tak chuda. Zakładam, że jeśli będę regularnie ćwiczyć, moje ciało będzie jędrne i bardziej wysportowane. Jeśli będzie lepiej, będę się cieszyć.
Trzeba się także uzbroić w cierpliwość. Życie to nie Simsy. Nie wystarczy ćwiczenie jednego dnia, aby schudnąć :D Efektów nie będzie widać od razu, ale na nagrodę warto poczekać.


Co z dietą? Jeśli dalej będziemy pochłaniać "smakołyki od maka", ćwiczenia g... nam dadzą. Nie mówię aby od razu drastycznie zmieniać dietę. Zalecane jest 5 posiłków dziennie, o stałych porach. Nie trzeba się nie wiadomo ile opychać. Niejedzenie zbyt tłustych potraw, zamiana białego pieczywa na razowe i nie podjadanie dzień w dzień po 5 batoników lub 3 paczki czipsów zapijanych colą (zamieńmy cole na wodę niegazowaną, a przekąski na orzechy i owoce). Nie zmuszajmy się też do spożywania czegoś, co w ogóle nam nie smakuje. Nie tędy droga. Ja np. nie tknę owsianki, choć na zdjęciach wygląda apetycznie. Po prostu nie lubię takiej "ciapy".
Jeśli chodzi o słodycze, to znalazłam ciekawy sposób na to. Oczywiście nie dla każdego, ale na mnie akurat podziałał. Codziennie rano, przed śniadaniem, piłam wodę rozrobioną z łyżką miodu. (woda była letnia, aby miód nie stracił właściwości) Herbatę także słodziłam miodem. Było mi tak słodko, że nie tykałam słodyczy :)


Jakie ćwiczenia? Tu mamy szeroki zakres. Możemy biegać (jak ja tego nienawidzę!), jeździć na rowerze, kręcić hula hop, skakać na skakance, iść na siłownię, pływać lub ćwiczyć przed komputerem z youtube. Jeśli coś Ci się nie podoba lub jest jeszcze zbyt ciężkie po prostu to zmień. Nie musimy od razu ćwiczyć na nie wiadomo jakim poziomie. Małymi krokami do celu. Jeśli chodzi o ćwiczenia to wybieramy zależnie od gustu i możliwości. Ja nie ćwiczę z Chodakowską, choć kobieta stworzyła treningi, które na prawdę wiele dają. Mnie po tygodniu bardzo bolały kolana, a to tym bardziej nie tędy droga. Pod spodem moje niedawne odkrycia oraz dwie kobiety, które idealnie do mnie przemawiają:

(Uwielbiam Mel za jej podejście i pozytywną energię!)

(Tiffany ma świetny trening na boczki, bardzo polecam!)

(od razu zaznaczam, że nie jestem fanką Miley, ale te ćwiczenia są boskie)

(Trochę ciężkie, ale warto spróbować :) )


Pamiętamy o rozgrzewce i rozciąganiu! :)

Mam nadzieję, że podoba wam się tego typu post motywacyjny. Jest to po części motywacja także dla mnie, nie chcę się poddawać. A jakie Wy macie metody na motywację? :)

Komentarze

  1. Bardzo polecam ćwiczenia Jillian Michaels- dają wycisk, ale są szybkie efekty :)
    http://katldark.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też z nią ćwiczyłam i również polecam :) Jednak dla mnie czasem bywa monotonne i szukam innych zamienników. Ale kiedyś muszę się przycisnąć i zrobić jej wyzwanie :)

      Usuń
  2. Hello I'am Chris !
    this is not a "spam"
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 17 million visits, 193 Country in the World! and more than 18,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.fr/
    Happy Blogging
    ****************
    i followed your blog, please follow back
    +++++++++++
    Witaj I'am Chris!
    to nie jest "spam"
    Proponuję Reklamuj bloga Rejestrując się na "katalogu międzynarodowej blogspot"
    "Katalog" jest 17 milionów razy, 193 krajem na świecie! i ponad 18,000 blogi. Przyjdź do nas, rejestracja jest darmowa, tylko prosimy o przesłanie naszego bloga
    Masz wspaniały blog, które uważam za zarejestrowany Międzynarodowy Słownik Blog. Czy reprezentować swój kraj
    Proszę odwiedzić poniższy link i jak bloga Nazwa
    url Blog
    Lokalizacja w Twoim kraju działających w Jak sesji, który będzie dodany na Twojej liście Country
    Po prawej stronie, w "zielonej listy", znajdziesz wszystkie kraje, a jeśli klikniesz em, znajdziesz nazwy blogów z tego kraju.
    Bezwzględnie przestrzegać naszego bloga, aby potwierdzić registration.Thank za wyrozumiałość
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.fr/
    szczęśliwy blogi
    ****************
    I po swoim blogu, należy postępować zgodnie z powrotem

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, ja mam swój cel by do wakacji schudnąć jeszcze jakieś 6 kg :)

    by-kinqa.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny post. Też chciałabym schudnąć ;)

    http://jedenasta-buntowniczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Na mojej tegorocznej liście postanowień noworocznych również nie zabrakło punktu, by schudnąć. Tak samo jak Ty chciałabym spróbować swoich sił w fotomodelingu i to jest moja główna motywacja do ruszenia się z kanapy i spędzenia czasu spalając kalorie. Co do diety to w marcu będzie już 3 miesiąc od kiedy zaczęłam się na prawdę zdrowo odżywiać. Nie mam szczególnego problemu z tym, by nie jeść słodyczy, z resztą nawet nie mogę ich jeść, bo lekarz mi definitywnie zabronił, z resztą mam drobne uczulenie na czekoladę xD Mam nadzieję, że uda Ci się osiągnąć wymarzoną sylwetkę do wakacji. Powodzenia życzę!
    aniabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. mam taki plan potrzebuje minus 20- 25kg

    OdpowiedzUsuń
  7. http://minionek01.blogspot.com/2015_02_01_archive.html
    Zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie ogromna motywacja do dalszego działania! Zachęcam do zostawienia linka do swojego bloga - będzie mi łatwiej go znaleźć. :)

Komentarz = zgoda na przetwarzanie danych!

Popularne posty