Mój ulubiony przepis na gorącą czekoladę!

Gorąca czekolada od zawsze kojarzyła mi się z zimowymi, śnieżnymi wieczorami. Jedyny problem jest taki, że pomimo zimy jest bardzo ciepło na zewnątrz, a śniegu ni widu ni słychu. Smutno mi z tego powodu, kocham dni takie jak z obrazka: za oknem śnieżyca, kubek ciepłego napoju i trzaskający ogień w kominku. Kominka nie mam, ale mam dobre filmy i kreskówki. Znając życie śniegu spadnie trochę na ferie i na Wielkanoc... Ale czekoladę można pić nie tylko mroźnym wieczorem!


Składniki:
3/4 kubka mleka (dowolnego rozmiaru!)
czekolada
kakao
chili


Do rondla wlewam odmierzone mleko. Dodaję czekolady, tym razem czekoladowego mikołaja, dwie łyżki gorzkiego kakao i odrobinę chili. Gorąca czekolada bez chili jest dla mnie niczym, ale trzeba uważać, gdyż łatwo przesadzić! Wszystko podgrzewamy, ciągle mieszając, i gotowe! Warto pamiętać, że jest to typowy przepis "na oko". Jeżeli wolimy gorzkie to dodamy mniej czekolady i więcej kakao, a jeśli słodkie to mniej kakao, a więcej czekolady. Chili jest opcjonalnym dodatkiem, ale świetnie rozgrzewa. Polecam wypróbować!



Komentarze

  1. Zapewne smakuje genialnie, szkoda, że po świętach ja przechodzę na dietę :P Z tego powodu swoje prezenty w postaci słodyczy oddaje, ale na pewno wykorzystam w przyszłości swój pomysł jak wpadnie do mnie jakaś moja psiapsiółka :)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis na napój z mikołaja, haha! Ja chyba mimo wszystko muszę zrobić sobie odwyk od słodyczy, bo moja cera na tym ucierpi... Ale, dopiero po nowym roku ;p Narazie jest za dużo poświątwcznych pyszności!

    smallerdream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis :D Narobiłaś mi smaka na gorącą czekoladę więc na pewno zrobię <3
    ✿Jestem Folta - kliik✿

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo też niedawno robiłam gorącą czekoladę-uwielbiam! ♥

    amelia-bloog.blogspot.com
    +KONKURS!

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę wypróbować :) już dawno nie piłam :) ostatnio żyje cały czas na herbatach i kawach z pianką ;p
    http://flvcko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja może jestem dziwna, ale nie przepadam za gorącą czekoladą;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam <3
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. oo pycha :3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie ogromna motywacja do dalszego działania! Zachęcam do zostawienia linka do swojego bloga - będzie mi łatwiej go znaleźć. :)

Komentarz = zgoda na przetwarzanie danych!

Popularne posty