Poradnik: Jak zorganizować ciekawą sesję zdjęciową?


Gdyby stworzenie ciekawiej, inspirującej sesji było proste... Tak, wtedy każdy posiadałby piękne, niesamowite zdjęcia bez większego wysiłku. Ale na szczęście nie tędy droga. Czemu na szczęście? Warto kształcić swoją kreatywność - to dzięki niej każdy jest na swój sposób wyjątkowy. Gdyby każdy wpadł na jeden pomysł i zrealizował go tak samo... Świat byłby nudny. Warto jednak kierować się podobnymi wskazówkami, ale na swój sposób. Oto moje rady, które mogą pomóc Wam w stworzeniu czegoś wyjątkowego!


1. Przeanalizuj pomysł. Nie sztuką jest wzięcie aparatu i zrobienie zdjęć. Warto przemyśleć całą sprawę od góry do dołu. Zadaj sobie kilka pytań: co będzie potrzebne? gdzie odbędzie się sesja? ile czasu mogę na to poświęcić? z kim tę sesję wykonam? jaki efekt chcę osiągnąć? Dzięki temu będziesz w stanie się już określić. Konkretnie i na temat.

2. Przygotuj odpowiednie materiały. Skoro już wiesz, że będziesz potrzebować kilku kosmetyków, odpowiednich ciuchów oraz rekwizytów to warto je przygotować wcześniej. Zbieranie rzeczy na ostatnią chwilę może popsuć humor nie tylko Tobie. Gdy będziesz mieć już wszystko będziesz podchodzić do wszystkiego znacznie spokojniej. 


3. Nie jesteś dobry/dobra w pozowaniu? - Ćwicz przed lustrem! Włącz kilka inspirujących Cię zdjęć i zacznij naśladować modeli przed swoim odbiciem. Będziesz miał/miała świadomość swojej mimiki i ciała. Czasami wydaje nam się, że się delikatnie uśmiechamy, a w praktyce nawet tego nie widać! Możesz także robić sobie przy tym zdjęcia - będziesz miał/miała pewność, jak to wygląda na zdjęciu!

4. Włącz klimatyczną muzykę! Robisz sesję rodem z "Wikingów"? Koniecznie osłuchaj się soundtracku podczas przygotowań! Wczujesz się wtedy w swoją rolę i będzie Ci się lepiej pozować.


5. Jeśli nie jesteś czegoś pewien/pewna - zainspiruj się dziełami innych! Może coś przegapiłeś/aś lub nie masz kompletnie pomysłu na charakteryzację? Wejdź na strony typu maxmodels, tumblr, pinterest. Można tam znaleźć wiele ciekawych pomysłów, które można odpowiednio dostosować do siebie. 

6. Podejdź do wszystkiego na spokojnie. Łatwo mi mówić? Czy ja wiem - jestem osobą bardzo wybuchową, jeżeli coś mi nie wychodzi. Nie udaje Ci się zapleść warkocza? Poczekaj chwilę i zrób w tym czasie coś innego lub poproś kogoś o pomoc. Złość w niczym nie pomoże #potwierdzoneinfo


7. Poświęć sporo czasu na przygotowanie, aby wszystko było dokładnie zrobione. Sesja, którą oglądacie, trwała ponad pięć godzin, z czego trzy i pół godziny to sama charakteryzacja dwóch osób. Długo, prawda? Owszem, ale było warto. Razem z siostrą sprawiłyśmy, że i samo przygotowanie się do zdjęć było wielką frajdą. Pomagałyśmy sobie nawzajem doradzając sobie i malując się, i czesząc. To bardzo ważna część  przed samą sesją. 

8. Baw się dobrze! Bez tego nie ma dobrego efektu! Jeśli będziesz chodził/chodziła naburmuszona to i na zdjęciach będzie to widać.


9. Poświęć czas na obróbkę. Obrabianie zdjęć "na pałę", co już kiedyś widziałam, nie robi na nikim dobrego wrażenia. Warto posiedzieć kilka dni i posprawdzać kilka opcji, aby wszystko się podobało w jak największym stopniu. 

Mam nadzieję, że moje porady okażą się przydatne! Koniecznie mi napiszcie, czy podoba Wam się ta oto sesja zdjęciowa i czy chcielibyście częściej widzieć takie sesje na blogu! Pozdrawiam, Patrycja! :)


Zdjęcia wykonała moja niezawodna siostra Karolina :)

Komentarze

  1. Nigdy nie byłam na żadnej sesji ale marzy mi się w jakiejś uczestniczyć :) Świetne porady, kto wie może kiedyś mi się uda coś zorganizować i skorzystam!

    Pozdrawiam
    http://dandiess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post, ciekawe zdjęcia :)

    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny post! Ja kocham pozować przed obiektywem! Świetne zdjęcia i ciekawa sesja :)

    http://livetourevel.blogspot.com/2016/08/sniadanie-2.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post! Zawsze mam problemy jeśli chodzi o sesje zdjęciowe. Nigdy nie mam
    pomysłu, pomysłu czy nawet chęci. Zainspirowałaś mnie aby taką małą sesję zorganizować.

    Serdecznie zapraszam do mnie: http://sandraannakawa.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie przydatne rady! Na pewno będę o nich pamiętać :D

    martynakrysinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. super przydatny post ! pozdrawiam stripesveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny post! Jakoś moje sesje nigdy tak nie wyglądają haha. Teraz wiem gdzie popełniam błędy!
    Pozdrawiam, Weronika
    xoxo
    Mój blog :) klik <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny i ciekawy post! <3
    Coś wiem o tym przygotowywaniu rzeczy na ostatnią chwilę, często mi się to zdarza.
    Zdjęcia wyszły rewelacyjne, mnóstwo czasu na nie poświęciłyście.
    Mój blog!- klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ciekawe sesje zdjęciowe. Takie z pomysłem, których przygotowanie zajęło troszkę czasu. Sama mam dużo pomysłów, ale jakoś nie mogę ich zrealizować. Chyba trzeba się wziąć w garść. Co do obróbki, to ja osobiście uważam, ze jest chyba najważniejsza :D Zaraz po dobrych kadrach :P

    http://agataosinska9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy poradnik i super zdjęcia :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny wpis!
    Niesamowite zdjęcia :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie ogromna motywacja do dalszego działania! Zachęcam do zostawienia linka do swojego bloga - będzie mi łatwiej go znaleźć. :)

Komentarz = zgoda na przetwarzanie danych!

Popularne posty