SZPARAGI Z BOCZKIEM I POMIDORAMI

Cześć kochani! Chwilowo nie udzielałam się na blogu i social mediach, ponieważ miałam trudną sytuację  w rodzinie, a po wszystkich przejściach trzeba dojść do siebie. Chętnie posiedziałabym jeszcze w spokoju, ale nie chcę też siedzieć i patrzeć w ścianę, więc wracam i przychodzę z nowym postem. :)
Szparagów nie jadłam całe wieki. Raz, że wcześniej rosły na działce, a dwa - w sklepach są dość drogie. Z tego wszystkiego niemal zapomniałam, jakie są pyszne! Szczęście chciało, że trafiłam na promocję. Bez zastanowienia chwyciłam po pęk i na drugi dzień przygotowałam sobie smakowitą kolację. Pomyślałam, że dobrze będzie się podzielić z Wami tym prostym i dobrym przepisem. Do dzieła!

Składniki:
szparagi
boczek
pomidor
czosnek
oliwa z oliwek
sól
pieprz

Przygotowanie:
Szparagi umyłam i odkroiłam najbardziej łykowate części (tj. 1/3 łodygi). Wrzuciłam je do wrzącej, osolonej wody na około 5 minut. Później odlałam wodę i zostawiłam je na chwilę. W tym czasie na oliwie podsmażyłam pokrojony boczek z czosnkiem. Szparagi przekroiłam na pół. Gdy boczek się zarumienił, dodałam same łodygi bez główek i smażyłam kilka minut. Potem dodałam resztę szparagów i smażyłam kolejne kilka minut, aż szparagi były miękkie i lekko przyrumienione. Wrzuciłam jeszcze pomidora pokrojonego w łódeczki i po trzech minutach wyłączyłam ogień. Pieprzu i soli dodałam do smaku. Gotowe. Smacznego! :)

Jak Wam podoba się przepis? Lubicie szparagi? Koniecznie dajcie znać w komentarzach! <3

   

Komentarze

  1. Właśnie dziś kupiłam szparagi i zastawiałam się, jak je podać, dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko jem szparagi, ale ten talerz mnie skusił :) Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nie jadłam szparagów - przepis jest prosty i wydaje się smaczny więc z chęcią wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. aż wstyd się przyznać, ale ja nigdy nie jadłam szparagów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że nie jestem jedyna, ale też się przyznaję, że nigdy szparagów nie jadłam. Chętnie na pierwszy raz wypróbuję taki sprawdzony przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak koleżanki wyżej, też nigdy nie jadłam szparagów. Muszę w końcu wypróbować, tym bardziej, że dzięki Tobie mam teraz taki smakowity przepis :)
    Pozdrawiam!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szparagi nie są najtańsze, ale są przepyszne - gorąco polecam :)

      Usuń
  7. uwiebiam bardzo , troche kosztuja ale warto je kupic

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo ciekawa smaku szparagów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny, delikatny, choć troszkę specyficzny. Najsmaczniejsze są młode, bo później wszystko takie łykowate się robi... :/

      Usuń
  9. ale mnie naszlo na jedzenie po tym poscie :p
    najgorzej to siedziec w domu, szkoda zycia!! :)
    pozdrawiam!

    https://medycynawgkanarka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Szparagi odkąd zamieszkałam w Hiszpanii pochłaniałam tonami! Codziennie wręcz. Twoja propozycja w dzisiejszym poście-pychota!!!

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam szparagów i tak mnie korcą by je kupić :) Twój przepis wygląda genialnie:)

    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie ogromna motywacja do dalszego działania! Zachęcam do zostawienia linka do swojego bloga - będzie mi łatwiej go znaleźć. :)

Komentarz = zgoda na przetwarzanie danych!

Popularne posty