Jak wyglądać dobrze na zdjęciach?

Od niedawna zajmuję się fotografowaniem ludzi. Wiele dziewczyn jest zainteresowanych różnymi sesjami, a większość z nich zawsze dołącza do wiadomości słowa - "to moja pierwsza sesja". Dobrze, świetnie, cieszę się, że jesteś zainteresowana oraz, że na pierwszego swojego fotografa wybrałaś mnie! Tylko należy pamiętać o tym, że fotograf to tylko połowa sukcesu... 

Krew mnie zalewa, kiedy przychodzi dziewczyna i stoi. Dosłownie. Stoi i gapi się w obiektyw, a do tego się tylko uśmiecha. Tylko. Wiem, że to twoja pierwsza sesja, ale halo! Jak mam wybrać najlepsze zdjęcia, skoro wszystkie są identyczne?
Po pierwsze - przygotuj się! Pozowanie nie przychodzi od tak. Potrzeba 2-3 godzin spędzonych przed lustrem, aby ogarnąć kilka póz, w których wygląda się korzystnie. Co najmniej! Owszem, fotograf zawsze może pomóc i podrzucić jakąś propozycję, ale to TY jesteś teraz modelką i to TY powinnaś pozować. Chociaż na tyle, żeby było widać, że się starasz, a nie zawracasz tyłek tylko po to, aby wrzucić jakieś nowe foty na fejsa. Jak to zrobić? Włącz sobie maxmodels, pinteresta lub inne portale i zainspiruj się. Naśladuj modelki przed lustrem i ćwicz do tego momentu, aż stwierdzisz, że zapamiętałaś daną pozę i wyglądasz w niej dobrze. 

Bardzo ważna jest też mimika. Marszcz brwi, rozchylaj usta, spójrz w dół i zamknij usta, spójrz w dal, zamknij oczy i otwórz usta... Kombinuj i nie bądź nudna! Porządny fotograf zawsze wybierze zdjęcia, na których modelka wygląda dobrze, ale przede wszystkim musi mieć jakiś wybór :) Rozluźnij twarz, np. jakimś masażem i stań przed lustrem bądź swoim aparatem. Zobacz, jakie miny wychodzą Ci ładnie, a które nie i je później praktykuj!

CIAŁO! Początkujące dziewczyny często o nim zapominają, ale spokojnie, też mi się jeszcze to zdarza. Ale ważne jest, aby się w porę ogarnąć. Dotknij dłońmi twarzy lub szyi, ułóż rękę na biodrze, złap się za ramię, skrzyżuj nogi, stań w rozkroku itp. Do wyboru do koloru. Kiedy pozujesz całym ciałem o wiele lepiej jest się wczuć w rolę i to będzie widać na fotografiach.
Bądź pewna siebie! Oczy są zwierciadłem duszy i wiele w nich widać. Jeśli się boisz lub jesteś zagubiona to będzie to widoczne. Kiedy poinformujesz fotografa, że czujesz się wyjątkowo niepewnie (stres często towarzyszy przy pierwszej sesji) to on postara się Tobie pomóc rozluźnić, rzucając jakimś dowcipem, anegdotą lub po prostu rozmawiając z Tobą. Swoją pierwszą sesję wspominam dobrze, choć byłam niepewna, ale Łukasz pomógł mi się rozluźnić poprzez rozmowę. Z każdym zdjęciem czułam się coraz pewniej i to było widać na pierwszy rzut oka!

Korzystaj z otoczenia! Widzisz jakąś barierkę lub siatkę? Oprzyj się o nią. Uczyń okolicę swoim rekwizytem, a na pewno zdjęcie będzie ciekawsze. 

I ostatnie - baw się dobrze! Jeśli pozowanie będzie sprawiało Ci radość to będziesz miała z tego faktu o wiele więcej satysfakcji, a efekty Cię zaskoczą!

 To kiedy sesja? :)

Zdjęcia, modelka, obróbka - ja. 100% bez makijażu!

Komentarze

  1. Śliczne zdjęcia :)

    MrKulfon.BlogSpot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, bardzo pomocny :) no i super zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że świetne rady. Ale jestem zdania, że fotograf wręcz powinien podpowiadać modelce. To jest jej pierwsza sesja - jeszcze niewiele umie, za to fotograf zrobił takich sesji wiele. Może pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne rady! Ja nie skorzystam bo nigdy nie stoję przed obiektywem ale myślę, że nie jednej osobie się to przyda :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne rady, z pewnością wypróbuję kilka, zawsze mam problem z pozowaniem na zdjęciach :P

    http://dalenadaily.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie ogromna motywacja do dalszego działania! Zachęcam do zostawienia linka do swojego bloga - będzie mi łatwiej go znaleźć. :)

Komentarz = zgoda na przetwarzanie danych!

Popularne posty