PEELINGI DIY, KTÓRE PRZYGOTUJESZ W 5 MINUT!

 Cześć! Czy Wy też tak macie, że kupne peelingi nie do końca się Wam sprawdzają? Dla mnie głównym kłopotem jest mała wydajność, spora cena i niedostateczne "tarcie". Od wielu lat preferuje domowe peelingi. Dziś przedstawię Wam kilka szybkich propozycji, zapraszam!

 Pierwszymi peelingami, jakie kiedykolwiek w życiu robiłam, były te cukrowe i solne. O peelingach kawowych dopiero później zaczynało robić się głośno. W peelingach cukrowych fajne jest to, że są mocne, czyli takie, jakie lubię. Peelingi solne są nieco delikatniejsze, ale też przyjemne. A peeling kawowy, jak pewnie większość wie, petarda, złoto i sztos! :)

PEELINGI DIY, KTÓRE PRZYGOTUJESZ W 5 MINUT!


 Poniższe przepisy są ekspresowe, bo wykonacie je w około 5 minut! Dodatkowym atutem jest to, że składniki każdy ma w domu, albo może je dowolnie zamienić (np. zamiast oleju kokosowego olej rzepakowy) oraz dodać różne `dodatki (wiórki kokosowe, olejek zapachowy, cytryna, cynamon itd.). 

1. Peeling cukrowy z olejem kokosowym z odrobiną soku z cytryny


Składniki:
- cukier;
- olej kokosowy;
- pół łyżeczki soku z cytryny.

 Wszystkie składniki dodaję na oko. Zawsze chodzi mi o uzyskanie puszystej konsystencji, ale też aby cukier za bardzo się nie rozpuścił. 

 Peeling cukrowy jest bardzo drapiący. Raczej nie polecałabym do twarzy. Jeśli nie macie oleju kokosowego, to po prostu dodajcie taki, jaki macie - olej rzepakowy, oliwka dla dzieci, oliwa z oliwek itd. Fakt faktem olej kokosowy jest przyjemniejszy w użyciu, ale tutaj głównie chodzi o działanie. :) Przy płynnych olejach ważne jest to, aby nie przesadzić, bo wtedy cukier/sól się rozpuści. 

2. Peeling solny z olejem kokosowym z odrobiną soku z cytryny


Składniki:
- sól (u mnie kuchenna);
- olej kokosowy;
- pół łyżeczki soku z cytryny.

 Tu tak samo, dodaję składniki na oko tak, aby było puszysto i aby było czuć drobiny.

 Przy peelingu solnym warto uważać, kiedy ma się jakieś ranki na ciele, gdyż najzwyczajniej w świecie będzie mocno szczypać. Sól kuchenna jest o tyle drobna, że peelingu można użyć do buzi (jeśli ktoś lubi peelingi mechaniczne). Tutaj również olej kokosowy można zamienić na inny i tak samo trzeba uważać, aby tego oleju nie było za dużo. :)

3. Peeling kawowy z olejem rzepakowym i cynamonem


Składniki:
- kawa (fusy z kawy lub zmielona, ale nie parzona);
- olej rzepakowy;
- cynamon dla zapachu.

 Tu także daję składników na oko. Kawa się nie rozpuści, więc nie trzeba tak uważać z olejem. Czasami dawałam jeszcze trochę cukru i wtedy ten peeling był bardziej mocny. 

 Myślę, że z olejem kokosowym ten peeling też byłby spoko, ale jeszcze nigdy nie próbowałam takiej wersji. Warto zaznaczyć, że peeling mocno brudzi. Jeśli chodzi o nakładanie na twarz to dla mnie był ok, ale jest dość mocny. 

 Lubicie domowe peelingi? Czy raczej wolicie kupne? Koniecznie dajcie znać w komentarzach :)


Komentarze

  1. Jakie świetne receptury. Dzięki za ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny i bardzo przydatny artykuł. Po co kupować skoro można zrobić samemu i czerpać same dobrodziejstwa z naturalnych kosmetyków :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama od jakiegoś czasu robie sobie peeling z olejem kokosowym i cukrem. Jest niesamowity, polecam bardzo!
    Pozdrawiam :))

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię peelingi do ciała i sama często mam ochotę jakiś stworzyć, także na pewno się zainspiruję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowy peeling kawowy często sobie robię sama w domu :) lubię po nim ten efekt wygładzonej i oczyszczonej skóry :)

    OdpowiedzUsuń
  6. JA domowy peeling robię z kawy. Cukrowe bardzo lubię ale jeszcze nigdy sama takiego nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy jeszcze takich nie robiliśmy, na pewno mają tą przewagę nad innymi, że wiemy z czego są zrobione.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie na pierwszym miejscu peeling kawowy, z dodatkiem mleczka i soku z cytryny, rewelacyjnie się sprawdza. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno już nie kupowałam peelingu. Robię najprostszy z kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja jestem cały czas mega uparta i bardzo nie lubię się bawić w swoje własne miesznaki ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Peeling kawowy to zdecydowanie jeden z moich ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne receptury, widać,że trochę siedziałaś nad nimi, żeby osiągnąć pożądany efekt. Bardzo lubię peeling, ostatnio zadzi u mnie z kawy. Z chęcią wypróbuję każdy z twoich przepisów i dam znać jak się u mnie sprawdziły.

    OdpowiedzUsuń
  13. Peelingów nigdy nie używałam, ba, tym bardziej nigdy nie robiłam żadnego w domu. Dobrze jednak wiedzieć, że są takie, które sa się zrobić w kilka minut.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze sama nigdy nie próbowałam robić własnych kosmetyków, ale przymierzałam się do tego od dłuższego czasu. Chyba jestem na to zbyt leniwa i dlatego zawsze kupuje gotowce, zamiast przygotować w tak łatwy sposób sama :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Próbowałam robić sama peelingi kilka razy, niestety poziom bałaganu i sprzątania wanny nie przemawia do mnie aby zachować tę formę pielęgnacji. Wolę gotowe rozwiązania :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te składniki mam zawsze w lodówce i lubię robić takie domowej roboty peelingi, jednak rzadko robię kawowy, bo nie lubię później tego bałaganu sprzątać :) Niemniej to właśnie on najlepiej na mnie działa, zwłaszcza jak jeszcze dodam cynamon.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam domowe peelingi z prostych, naturalnych składników. Działają świetnie na skórę, a do tego fajnie ją odżywiają. Najbardziej lubię cukrowe połączone z olejem i masłem shea :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na peelingi zawsze chętnie się skuszę, lubię ich efekt działania, oczyszczenie i wygładzenie skóry, sama chętnie je przygotowuję, tak jak pisałam głównie kawowy, ale ostatnio z łupin orzecha włoskiego. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie ogromna motywacja do dalszego działania! Zachęcam do zostawienia linka do swojego bloga - będzie mi łatwiej go znaleźć. :)

Komentarz = zgoda na przetwarzanie danych!

Popularne posty